כילד עם הפרעת קשב וריכוז לא מאובחנת, הרגשתי פעמים רבות כי הטבע מהווה מפלט עבורי, ושם יכולותיי הקוגניטיביות והרגשיות יכלו לבוא לידי ביטוי בצורה טובה יותר. דווקא מחוץ לכיתה, הסקרנות, ההעמקה, התחושות הפיזיות והעולם הרגשי מצא מקום בטוח, מקום שמאפייני הADHD נתפסים בו כיתרון ותחושת המסוגלות מועצמת.
היום, בכלים מקצועיים ומדויקים יותר אני עושה את המרב כדי להעביר את התובנות שלי לצעירים אותם אני מלווה, מתוך אמונה כי יש בהן הרבה כדי להשפיע על המסע האישי שלהם והיכולת שלהם להתפתח ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם.
שמי גל דנגורי
אני אבא לשלושה ילדים, נשוי באושר ומתגורר בקיבוץ המעפיל.
אני מגיע מתחום החינוך, בו בחרתי אחרי כמעט שני עשורים בהם עבדתי במשרד הביטחון, ומצאתי עצמי בפינות רבות לאורכו ולרוחבו של הגלובוס.
הדרך החדשה הובילה אותי לעבודה עם נוער בסיכון, ובהמשך, לתחום החינוך המיוחד, ואל צעירים המתמודדים בעיקר עם אתגרים של קשב וריכוז, דימוי עצמי, וויסות, חרדות, ניהול תסכולים ועוד..
ההתמחות שלי היא קידום תהליכים רגשיים חברתיים דרך המרחב הטבעי ובכך גם התמקדו עבודת המאסטר שלי, ומחקרים נוספים אשר קיימתי בהקשרים דומים של חוויות בטבע ומידת השפעתן על תחומי חיים נוספים בקרב ילדים ובני נוער, במסגרת לימודי במכללות אורנים ולוינסקי לחינוך, באוניברסיטת בר-אילן ובהמשך בלימודי הדרכת טיפול דרך מסע והרפתקה בטבע של מכללות לוינסקי-וינגייט. בנוסף, למדתי והעמקתי בשיטת "פיזיקה משפחתית" המתמקדת בהורות וזוגיות ואני נעזר בשיטה זו במסגרת המפגשים.
אני מאמין שכל אדם רוצה את הטוב ביותר עבור ילדיו.
לעיתים, אנו שוכחים כי הטוב הזה והמסע אליו הם סובייקטיביים, כשחוויות, זיכרונות ותחושות המלוות ומעצבות את מי שאנחנו באות לידי ביטוי ביחס ואופן ההסתכלות על הבחירות והתנהגות הילדים, ואולי מתוך כך, מפרשים, מגיבים או מונעים חוויות והתמודדויות עם אתגרים היכולים לתרום לפיתוח מגוון מיומנויות ותחושות העצמה ומסוגלות אצל הילדים, או לא מנהלים עימם את השיח בצורה המאפשרת להם לקבל ולראות את עצמם באור הנכון.
ילדים מרגישים הכל ורק הדרך שלהם לבטא את הדברים שונה לעיתים או פחות מווסתת משלנו. חלק גדול מהעשייה במרחב הטבעי מופנה להקניית כלים הנכונים להם כדי להבין ולקרוא לתחושות בשם, כמו גם לתעל את החוויות, ההצלחות והאתגרים ולהפנימם בליווי והנחייה מתאימה, לצורך הכרת עצמם טוב יותר, ובדרך זו לתרום ליכולתם להתמודד עם סיטואציות מורכבות, אותן מזמנת המציאות, ולהתפתחותם האישית.